Witcher 3 tippek
Most hogy kifújtuk magunkat minden idők egyik, de momentán talán legjobb szerepjátéka után, összeszedtük a 116 órás kaland legfontosabb tanulságait – ha nincs ennyi időd a játékra, de szeretnéd a Witcher 3: Wild Hunt leghangulatosabb részeit és fontos titkait is megismerni, útmutatónk segítségével bátran belevághatsz a játékba!
Már végigtoltad? – lehet hogy neked is tudunk újat mondani, hiszen számtalan rejtett dologra csak véletlenül lehet ráakadni. A kommentekben persze további ötletek is jöhetnek, és a kérdésekre is megpróbálunk válaszolni!
Spoilerek nincsenek, de tanácsainkkal kisgyermekes apák és anyukák is HC-szörnyvadászokká válhatnak pillanatok alatt!
Akinek pedig ez az egész Witcher legendakör ismeretlen lenne, azoknak egy másfél perces gyorstalpaló:
Kezdés:
-
Játszd végig a második részt (Witcher 2: Assassins of King), közvetlen előzményéül szolgál az új epizódnak! Sok szereplő, esemény köszön vissza, ráadásul 35x kisebb a bejárható / bejárandó terület benne, így jó felkészülés is a monstre vadászatra!
-
Ha mégis a Wild Hunttal kezdenél, az IGN csinált egy remek összefoglalót – 5 perc, de az alapokat helyükre teszi, érdemes 2-3 alkalommal is megnézni! Ha kérdés marad fent, megpróbálunk válaszolni rá!
-
Lesz egy pont a játékban, amikor be kell majd számolnunk a korábbi kalandjaink (~Witcher 2) részleteiről – az itt adott válaszok szerint alakul majd a Wild Hunt története is. Ha kihagytuk az előző részt, a legérdekesebb fordulatok érdekében válasszuk sorrendben: I spared his life… / Got out of Flotsam with Vernon Roche / Had to save Triss / Got what was coming to her / The alliance still alive? What happened to Letho?
Ezekkel az opciókkal könnyebb lesz megnyerni magunknak Trisst, és kapunk egy új segítőt is, de összességében a válaszaink sem a történet alakulását, sem nehézségét nem determinálják különösebben.
-
Nehézségi szintből mindjárt 4 is akad – a „Just the Story” semmilyen kihívást nem rejt magában. Mi a „Story and Sword” választásával elégedettek voltunk, a legjobb felszerelések mellett csak a nagyobb összecsapásoknál kellett főzeteket és bombákat használnunk.
-
Az igazi Witcher hangulathoz a „Blood and Broken Bones” áll legközelebb. Ezen esetben szinte valamennyi harc kihívás, és a főzetek / bombák gyártásához szükséges alapanyagokat is össze kell gyűjtenünk, ami jelentős idő lesz. Készülj rá, hogy a szörnyekkel való harcot néha vissza kell majd töltened, hogy a megfelelő főzet + bomba felszereléssel tudj nekivágni az adott küzdelemnek!
-
„Death March”-on sincs permanent death – azaz az életerő elfogytával a legnehezebb szinten is visszatérhetünk valamely korábbi mentéshez!
Fejlődési keretek:
-
Geralt magától nagyon-nagyon lassan gyógyul, az életerőt főzetekkel és meditálással nyerhetjük vissza. Utóbbit harcon kívül bárhol megtehetjük, és már 5 perc belőle teljesen regenerál minket. Death March szinten a meditálással való gyógyulás nem működik, csak a Swallow főzetet használhatjuk.
-
Mi már az első mezőn elkezdtünk gyógynövényeket gyűjteni – ez az első két nehézségi szinten teljesen felesleges! Jelekkel és jó felszereléssel mindenhol kiválóan boldogultunk, a használandó néhány főzet és bomba alapanyagához pedig az ellenfelek lootolásával hozzá lehet jutni.
-
Szintlépés során a képességek fejlesztését nyugodtan igazítsuk az egyéni játékstílusunkhoz, egyik ág sem erősebb a többinél! A 25. szint környékén jutunk majd el egy ág kimaxolásához, és érdemes 1-1 területre összpontosítani, hiszen a játék legvégén is összesen csak 12 képességünk lehet aktív. A többire hiába raktunk pontot, nem érvényesülnek!
-
A gyors támadási oszlopban elérhető vérzéssel a legnehezebb ellenfelek is lassan, de biztosan felszalámizhatóak: néhány támadás után visszavonulhatunk, és míg regenerálódunk a főzetektől, ők tovább sebződnek.
-
Jelekből csak a pajzsot adó quen igazán hasznos – a többi nélkül teljesen jól megleszünk majd akkor is, ha fegyver vagy az alkímia útját választjuk. Ennek ellenére pl. remekül lehet szórakozni az Axii használatával, amellyel elkábíthatjuk, vagy a mi oldalunkra állíthatjuk az ellenfeleket... De kiválóan használható pl. az ellenfelek lovainak befolyásolására is - legyetek kreatívak!
-
A negyedik fejlesztési terület (karakter) kifejezetten tápos lehetőségeket kínál – a Sun and Stars pl. már akár második szinten is elérhető, és nappal jelentősen gyorsítja a regenerációt, gyakorlatilag eliminálva a gyógyító főzethasználat és meditálás szükségességét.
-
Egyes kereskedőknél 1.000 aranyért megvehető Potion of Clearance itallal újraoszthatjuk a képzettségpontokat - pénzünk lesz bőven, nyugodtan lehet kísérletezgetni a fejlesztés során!
Első lépések:
-
Érdemes kezdésként a fő történeti szálat követni – nagyon hamar el lehet veszni már az első térképen is!
-
PS4-en a touchpad érintésére előjön a térkép, míg ha lenyomod, az inventory-ba jutsz!
-
A városok hirdetőtábláiról felvehető witcher megbízások a főtörténethez nem adnak hozzá, csak pénzszerzésre jók. Érdekes és élvezetes küldetések, de ha spórolni akarsz az idővel, kihagyhatod őket! A fősztoriból és az opcionális küldetésekből szerzel majd annyi tapasztalati pontot, hogy megfelelő szinten legyél az utolsó küldetésekre is (~ 30+).
-
Nincs szintlimit a játékban, de az összes elsődleges, másodlagos valamint witcher küldetés teljesítésével mi a 35. szintig jutottunk el. Lehet hogy pár küldetés kimaradt, és biztosan nem találtunk meg minden lehetőséget, de a legjobb fegyver forgatásához szükséges 46. szinthez rengeteget kell grindelni!
-
Ugyanis a szörnyek alig adnak xp-t, csak akkor érdemes leállni megküzdeni velük ha 1. a küldetéshez szükséges, 2. a szörnyekből nyerhető alapanyagokra szükségünk van - pláne, ha sokkal alacsonyabb szintűek nálunk! Ellenben a szörnyfészkek bombával való kitakarításuk után lootolhatóak, ráadásul szinte mindig ereklyéket dobnak!
-
A lóverseny küldetések során elnyerhető nyeregtáskák a cipelhető loot mennyiségét jelentősen emelik, nem mellesleg jól lehet keresni a futamokkal! Az elsőt Crows Perchben kapjuk (Velen), a második körhoz Vegelbud Residence-be kell ellátogatni Novigradtól DNY-ra, míg Skelligén a versenyek egyes települések mellett vannak. Az utolsó skelligei futam csak mind a 10 korábbi forduló megnyerése után nyílik meg – amint a lehetőségek adottak a főtörténetben való előrehaladás során, azonnal teljesítsük őket!
-
A legtöbb verseny megnyerhető, ha a szűkebb pályarészeken galoppozásra váltunk, és Nigel Mansell szintű képességekkel kvázi a ló testének felhasználásával akadályozzuk megelőzésünket míg töltődik Roach állóképessége.
-
Nyeregtáskákat kereskedőktől is szerezhetünk, a legjobb Zerrikanian nyeregtáska már a Skelligére való utazás megnyíltakor megvehető – van egy kereskedő a mesterfegyverek kovácsa mellett egy utcányira, ő árulja (nem is drágán). Ha nem találod, lehet hogy alszik - gyere vissza nappal!
Kalandozások:
-
Az elsődleges valamint fontos másodlagos küldetések összesen ~70 órát igényelnek, maguk a főküldetések kb. 40-45 óra alatt tudhatóak le.
-
Másodlagos küldetésekből teljesíts minden olyat, amely valamely főbb szereplőhöz kötődik (a Midcopse mellett lakó Keira Metz-ét is, és a történet második harmadában megnyíló Sigismund Dijkstraét is)! Nem csak hangulatosak, de a történetet is befolyásolják majd!
-
A többi másodlagos küldetés teljesen mellőzhető a fősztori szempontjából ha sietsz – az egy-egy falut érintő helyi kérések (pl. megjelent egy torony, menj el megnézni!) tipikusan ilyenek.
-
Pláne, ha a küldetés szürkévé válik – az 5 szinttel alacsonyabb feladatok elvégzéséért már alig kapunk tapasztalatot. Ha minden küldetést meg akarunk csinálni, bizony lesznek olyanok, amiket nem tudunk időben ütemezni – nem kell mindent megoldani, fókuszáljatok bátran azokra, amik érdekelnek!
-
Lambert küldetését mindenképpen fejezd be amint csak tudod – a történet egy adott pontját követően erre már nem lesz lehetőséged, és nem azért mert Lamberttel történne valami!
-
Előbb csináld meg Radovid megbízásait, aztán dönts elvállalod –e Dijkstra vele kapcsolatos küldetését is. Utóbbi a befejezés szempontjából kulcsmomentum lesz, pedig csak egy 14. szintű feladat…
-
A kérdőjelek felderítését szintén abszolút mellőzheted – a küldetések folyamatosan ellátnak majd felszerelési tárgyakkal, és a több száz kérdőjelből csak 19 erőnyerő hely. Utóbbiakból 6 rögtön White Orchardban van, azokat keresd meg, de a többire nem érdemes a főküldetés teljesítése során időt pazarolni. Még akkor sem, ha az erőnyerő helyeknél hosszan nyomva az akció gombot egy képzettségpontot is kapsz!
-
A szörnyek le tudják gyakni a kereskedőket - soha ne rohanj feléjük nagyobb üldöző csapattal! Ellenben a különböző típusú szörnyek egymást sem szívlelik...
-
A gwent teljesen opcionális – ha kihagyod, legalább 20 órát megspórolsz!
-
Ha ennek ellenére kártyázol, Bloody Baron-től mindenképpen nyerd el a lapjait a Return to Crookback Bog küldetés előtt!
-
Gwent lapokat vehetsz kereskedőktől is, és vannak lapok, amik másodlagos küldetések során szerezhetőek be. A játék elején hatalmas segítség lehet Withe Orchardban az első fogadóstól a „Foltest, Lord Commander Of The North” lap megvásárlása, mindenképpen tedd meg! És legyen ez általános elv: minden árus kínálatát nézd meg, és ha látsz nála egy lapot ami nincs a birtokodban, azonnal(!) vedd meg mert random a kereskedők kínálata!
-
A witcher set itemek a legjobb időigény / erő jellemzővel bíró cuccok a játékban. A fellelési helyüket a küldetések teljesítése során ládákból tudod összeszedni, de egyes kereskedőknél is felbukkannak térképek hozzájuk! Ha készen van egy set, ne add el – később tovább tudod majd fejleszti őket! Egy full set megléte kifejezetten jó belépő az utolsó küldetésekre!
-
A térképek hatalmasak, de ha mégis elmegyünk a szélükig, Geralt jelzi miszerint erre már csak sárkányok vannak – és azonnal megnyílik a gyorsutazás lehetősége bármely ponthoz!
-
Vannak rejtett kincsek a játékban – ezeket nem jelöli a térkép sem! Rögtön White Orchard-ban, a nilfgardi helyőrség körül kettő is akad. Az egyikért ugrálj át a leomlott híd második elemére. A másikért egy falat kell lerombolni a bejárat közelében – itt találod a helyőrség zárt ajtajának kulcsát!
-
Skelligén, Harvikentől nyugatra a hegy tetején van egy amazon – ha legyőzöd (elég könnyen adja magát) némi xp mellett egy vérpezsdítő éjszakával is megjutalmaz (mondtuk hogy könnyen adja magát)! Természetesen vissza is utasíthatod.
-
A víz alatt nyílpuskával harcolhatsz! Az ahhoz tartozó gombot egyszer, röviden megnyomva a legközelebbi ellenfelet lövi automatikusan Geralt – nem kell hosszasan célozni a meglehetősen kiszámíthatatlan ellenfelekre, így sokkal-sokkal gyorsabban letudhatóak a vízi küzdelmek!
-
A szörnyek elleni harc egyebekben kezelhető – a lidércek lehetnek csak trükkösek kicsit. Nekik az yrdennel előbb csapdát kell állítani – csak akkor támadd őket, ha a körön belül vannak!
-
A jelek használatánál az extra hatásokhoz tartsuk tovább lenyomva a gombot, de be kell fejlesztésüket tenni a skill slotok valamelyikébe!
-
A küldetések egyszerűek - nekünk csak egyszer sikerült elakadnunk. Yennefer küldetésén lent a hajótestben menjünk egészen közel az ágynak látszó szekrényhez a földön, és forduljunk kicsit lefelé nézve felé! Csak! ekkor fog megjelenni a cselekvés lehetősége...
Befejezések:
-
Ciri sorsa a leginkább meghatározó a történet alakulása során, amellyel kapcsolatosan 3 fő output lehetőség van. A determináló tényező, hogyan bánunk vele (mennyire óvjuk vagy engedjük szabadjára, beszélünk -e neki a Nilfgard sorsával kapcsolatos felelősségekről). 7 tényezőt fog Ciri mérlegelni, de ezeket nem részleteznénk – játsszon mindenki a szíve szerint!
-
Ezen túlmenően még 2 további területtel kapcsolatosan hozhatunk a játék során meghatározó döntéseket: az északi területek sorsa, valamint a személyes életünk a kalandot követően. Ezekkel kapcsolatosan a jövőkép sokkal közvetlenebbül befolyásolható a küldetések elvállalása, sikeres teljesítése, valamint az annak során hozott döntéseken keresztül. Mindkét téren szintén 3-3 lehetséges opció van, így összesen 27 féle befejezés érhető el, de ezek érdemben a hozzájuk vezető 1-2 küldetésben különböznek csupán.
-
Mint a valóságban: éltünk lehetséges párjaiból válasszunk körültekintően, mert két szék között a padra is eshetünk - érdemes elköteleződni a játék második harmadában valaki mellé!
-
A választott hölgy opcionális küldetéseit mindenképpen csináljuk meg, de nem akadály, ha a másikét is elvállaljuk (a lényeg, hogy egyértelműen jelezzük nekik, kihez húz a szívünk)!
-
Mindez nem jelenti azt, hogy a kóbor numerákat ki kellene hagynunk – szemmel láthatólag nem zavarja a hölgyeket sem amíg nem a fő vetélytársuk felé kavarunk, így nem kell feltétlenül önmegtartóztatást tanúsítanunk.
-
Megfelelő válaszokkal akár mindkét hölgyet is becserkészhetjük egy közös légyottra, de hogy érdemes -e... nos, ezt rátok bízzuk!
-
Ha mégis a hűséget választjuk, semmi extráról nem maradunk le! Kifejezetten hangulatos opció ez is, komoly szerepjáték lehetőséggel.